Tecknarmaterial ^^

lovade ju typ, så jag tog tag i det nu när jag ändå satt och tecknade ^^ jaaaa.. rekommenderar pennorna :D

först använder jag blyerts ^^ linjal när det behövs.. och sudd såklart :>
Linjalen kommer från Max Hamburgare :D hehe. pennan köpte jag på en "Japansk affär" nära Slussen och suddet är från Kreatima i stan.

sen ritar jag såklart över blyertsen med tuschpenna. då använder jag tuschpennor från Faber-Castell ^^ de finns att köpa på Kreatima, men är säker på att de finns på Panduro också. det finns S, M och B. (storleksordning då.. för er som inte fattar: Small, Medium, Big).
om jag ska fylla i nått öga eller nått lite större i svart använder jag en vanlig svart Promarker (Promarkers har en tunn och en tjock sida)

sen när jag färglägger använder jag Promarkers :D bäst ♥ de kostar ungefär 34 :- styck på internet, de är lite dyrare om man köper i affär.
har mer än de på bilden ^^
de ska finnas på Kreatima, tror inte de finns på Panduro.. har aldrig sett där iallfall.

kommer visa några teckningar senare där man ser hur bra det blir om man använder Promarkers :>

om jag ska skugga vitt eller bara rita nått grått så använder jag de gråa nyanserna från Faber-Castell (samma som de svarta). man köper de typ i förpackningar och får några nyanser. jag har två stycken "förpackningar", så har dubbelt av varje :> (man får mer än tre stycken)

glömde ta kort på de papper/block jag ritar på... men det är inte så svårt att veta liksom xD
förut använde jag bara helt vanligt papper, men nu har jag ju börjat rita med Promarkers, så jag använder "Water Colour paper" eller Aquarelle papper :> de är tjockare, så pappret böjer sig inte när jag använder Promarkers ^^ de är lite dyrare dock..

hoppas ni blev nöjda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0