...

nu vill jag ta upp en sak angående mina teckningar. vissa tror att jag kommer på de själv, men det är fel, tyvärr. jag har ingen fantasi alls och nittio procent av mina teckningar har jag ritat av från google eller deviantart. men jag tar aldrig credit för de, för jag vet att det är fel att rita av någon annans teckning. jag skulle bli sur om någon ritade av mina teckningar (de få som jag har ritat från huvudet) och lägga ut på internet. jag gör ju likadant. det blir tråkigare att rita då, och man blir inte lika "stolt" över det man ritat. det är trist, för om jag bara hade fantasi kunde ju mina teckningar blivit ännu bättre. det känns bara inte bra att sitta och rita av någon annans teckningar liksom. somsagt, min fantasi är väldigt låg när det gäller att komma på teckningar (hur kroppen ska stå, hur händerna ska se ut, hur kläderna veckar sig, hur håret ska se ut, hur benen ser ut och ja.. allting) medans jag har väldigt lätt med att komma på ideér till noveller och berättelser. vissa kanske inte vet att jag skriver noveller väldigt ofta och vill bli författare när jag blir stor. (eller flytta till japan). jag vill bara göra klart för er att vem som helst kan rita som jag, det är bara att rita av en bild. svårare än så är det inte.

Kommentarer
Postat av: Felice~

Haha samma sak här,.. >: Fast, om jag inte har någon bild framför mig när jag tecknar, kan jag inte teckna alls.. då blir det typ streckgubbar, haha.

2010-03-08 @ 18:07:14
URL: http://redheadjesus.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Men Melindamongo! Vem som helst kan inte teckna av på det sättet som du gör. Dessutom lägger du "på" färg, skuggor mm. Jag vet att du KAN teckna från verkligheten också. Ju mer du tränar på att teckna av från 2dimensiellt till 2dimensiellt( från papper/dataskärm och tillbaka) desto bättre kommer du bli när du tecknar 3dimensionellt (verkligheten).Du har visst fantasi! Du ska vara stolt över alla dina teckningar! Titta på den första och på den sista! Du har lärt dig massor! Du är ju grym på bilden i skolan också, där tecknar ni ju bara inte av.Glöm inte- Ingen kan göra något nytt eller unikt. Alla tar från alla. kram kram

ps Keep up the good work ds

2010-04-05 @ 09:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0