Hur du gör en rosett :]

Du behöver:
♥ sidenband
♥ limpistol + lim'patroner'
♥ sax
♥ nagellack (frivilligt)


okej, först klipper du ut två ganska långa bitar (beroende på hur lång rosett du vill ha) , tänk på att du kommer att vika in hörnen till mitten. efter det klipper du ut en lite mindre bit som kommer vara i mitten. på kanterna så kan du ta nagellack (ej färgat) så att de inte 'frasar' upp eller något sånt. sen viker du de stora banden på mitten  och gör ett litet märke med fingrarna så att du vet var mitten är.

sen limmar du en liten klick med lim nära mitten (där du har gjort ett märke) , och tar änden på sidenbandet och 'lägger' det på limmet, så att du får som ett litet öra :3 gör likadant på andra sidan och på de andra bandet också.

sen tar du de stora banden och limmar ihop de i mitten, så att de bildar ett kors.

nu tar du det kortare bandet och limmar ihop de så att det blir lite 'fylligare', men jag föredrar att låta det vara som det är, men den här gången ville jag prova det här x3 sen limmar du på den i mitten på de stora. (min tumme ser cepe ut, jag vet ._.)


nu klipper du ut en lite mindre bit som ska gå runt i mitten, helst i en annan färg, men du bestämmer själv x3 du kan mäta innan du klipper, så att du inte slösar på sidenbandet.

nu limmar du på det i mitten, och sen är du färdig :D nu kan du också limma på en klämma bak. du kan också limma på något fint i mitten, men jag har inget kvar nu. xc


Kommentarer
Postat av: Teddybear

Kul :) Tack för tipsen :D

2009-09-08 @ 19:16:06
Postat av: janice

dom ser cp ut fan, inte rosetter det där

2009-09-14 @ 15:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0